Auto-Created-3
07 Aralık 2017 ( 665 izlenme )
Reklamlar

Bedenin, haram gıdalardan temizlenmesi ne kadar sürer?

– Bazı araştırmacıların verdiği bilgiye göre, insanın bedeni,  alkol, şarap gibi uyuşturucu maddelerden ancak 10 gün sonra temizlenir.

Diğer bazı araştırmalar ise, bu sürenin 40 gün olduğunu belirtmiştir.

– Domuz eti ise diğer gıdalar, besinler gibi, vücutta belli bir süre kalır, hücrelere dağılır ve sonra dışarı atılır. Genel olarak besinler 13 gün içerisinde vücuttan atılır.

– Bazı hadis rivayetlerinde yer alan “İçki içen kimsenin 40 gün namazı kabul edilmez.” (Nesai, Eşribe, 43) ifadesi buna işaret etmiş olabilir.



Ayrıca sadece bedene giren gıdaların değil, vücuda girmeyen bazı günahlar için de aynı ifade kullanılmıştır:

“Kim bir arrafa/müneccim, kâhin, falcı gibi kehanette bulunan kimseye gidip ondan (öğrenmek kastıyla) bir şey sorsa 40 gece namazı kabul edilmez.” (Müslim, Selam, 125)

Burada “40” sayısı, kesretten/çokluktan kinaye olabilir. Veya bilmediğimiz bir hikmeti vardır.

Alimlerin ittifakıyla, hadislerde yer alan “namazın kabul olmaması”nın manası, sevabının tam olmamasıdır. Yoksa kıldığı namaz geçerlidir ve kıldığı  40 günlük namazını kaza etmez. (bk. Nevevi, elMinhac/Şerhu sahihi Müslim, 14/227)

Demek ki, ister yiyerek isterse başka şekillerde işlenen her günahın; manevi bir zehir ve virüs gibi bir takım zararları ve tahribatı söz konusudur. Bunların tamiri ve tedavisi bir zaman almaktadır. Bu açıdan, günahlardan sakınmak ve bu konuda çok hassas olmak gerekir.


Öncelikle bir hususa işaret etmekte fayda vardır: Kur’ân’da “hamr” olarak geçen ve “sarhoş edici” özelliği bulunan alkol türleri necistir ve haramdır. Bunun dışında, meselâ, etil alkol cinsinin sarhoş edici bir yapısı olmadığından, haram sınıfına girmemekte ve necis sayılmamaktadır.

Bakara Sûresinin “hamr” ile ilgili âyetlerinin tefsirinde Elmalılı Hamdi Yazır bu konuda şu hususlara temas etmekte ve şöyle demektedir:

“Üzüm şarabından yapılmayan ispirto, bira vesaire müskirat içilemezse de elbiseye veya bedene sürülmesi de namaza mâni olur diye iddia edilemez.”(Hak Dini Kur’ân Dili, II/763)

Bu nakilden de anlaşılacağı gibi, deodorant, parfümleri ve kolonyadaki alkol Hanefi mezhebinin bazı imamlarına göre necis kabul edilen alkol cinsine girmediğinden, elbiseye veya bedene sürülmesiyle namaza mâni olmaz. Şâfii ve Hanbeli gibi diğer mezheplere göre pis sayıldığı için sürülen yeri yıkadıktan sonra namaza durmak gerekir.


Buna göre etil alkol olsun diğer alkoller alsun, bu alkollerle elleri dezenfekte ettikten sonra ayrıca su ile yıkanırsa her hangi bir mahzuru yoktur. Eğer kullanılan alkol etil alkol cinsinden ise her ne kadar bu alkollün yenilmesi haram olsa da vücuda veya bedene değmesinden dolayı yıkanmasa dahi namaza engel değildir. Bu hüküm Hanefi mezhebine göredir. Şafii ve Hanbeli mezhebine göre ise hangi alkol çeşidi olursa olsun necis olduğu için vücuda veya başka yerlere değmesi halinde yıkanması gerekir.

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Putin Kiev'i bu yüzden bombalamadı... Korona tedavisinde Türkiye’yi heyecanlandıran gelişme! İlk donör belli oldu CHP'li İBB'deki kadrolaşmanın maliyeti şok etti Zelenskiy'den geri adım... Aklı başına yeni geldi..